sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

KU2: esitelmä / presentation

Scroll down for instructions in English.
Esitelmäaiheet liittyvät arkkitehtuuriin ja ympäristötaiteeseen. Esitelmät tehdään ryhmätyönä, ja ideana on opettaa ryhmän aihe koko porukalle. Esitelmän muoto on esim. Power Point -esitys, mutta muutkin tavat opettaa aihe ovat enemmän kuin sallittuja. Opetustuokion pituuden tulisi olla n. 5-10 minuuttia. Muu ryhmä tekee muistiinpanot luonnosvihkoonsa. Tulemme käymään yhden aiheen per oppitunti, ja kunkin ryhmän aikataulusta sovimme tarkemmin tunnilla.
Aiheet löytyvät alla olevista julkaisuista. Olen linkittänyt jokaiseen aiheeseen nettisivuja, mutta on toivottavaa, että ryhmä etsii tietoa myös muualta kuin annetuilta sivuilta. Mikäli ryhmä päättää tehdä Power Point -tyyppisen esityksen aiheestaan, on suositeltavaa välttää pitkiä tekstilainoja. "Kerro aiheesta omin sanoin" on hyvä ohjenuora.
Esityksen tulisi olla ennen kaikkea kuvallinen. Kannattaa miettiä sopivan lyhyitä "iskusanoja" ja -lauseita, jotka kiteyttävät jotakin olennaista aiheesta. Tarkat vuosiluvut eivät useinkaan ole kovin oleellisia, ja mikäli aiheena on jokin yksittäinen henkilö, yksityiskohtaista elämänvaiheiden läpikäyntiä tulisi välttää.

Presentation topics deal with architecture and environmental art. Presentations are made in groups of 3 students and the goal is to create an effective visual presentation in order to communicate what you learnt about your topic to your audience (=your KU2-group). Your teaching session should take about 5-10 minutes. Recommendation is to use PowerPoint or a similar program to create the visuals. Keep the text in your visuals short; avoid long copy pasted sentences and use instead important key words. Consider: what is essential in your topic? If you are expected to tell about an architect/artist, focus on the work of the person, not on detailed life history. Always deliver your findings in your own words. 

In the previous publications below this text you will find topic specific instructions and links. It is recommended also to look for additional information and not to rely strictly on the given websites. For some topics you will get short articles on paper from the teacher. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti